Beauvais foods fusionerer med Rieber & Søn Danmark

CEO Tino Bendix

Beauvais foods fusionerer med Rieber & Søn Danmark som et led i den norske mærkevarekoncern Orklas opkøb af Rieber & Søn ASA. Det nye danske selskab fortsætter under navnet Beauvais foods og vil fremover bestå af ca. 450 medarbejdere.

Orkla offentliggjorde 20. august 2012 købet af Rieber & Søn, der ligesom Orkla har en stærk portefølje af kendte mærkevarer hovedsageligt i fødevarekategorien. Orkla ejer flere fødevareselskaber i Danmark, hvoraf Beauvais foods som det eneste er et konglomerat med flere forskellige fødevarebrands i porteføljen. Det samme er tilfældet med Rieber & Søn Danmark, der står bag mærkerne K-Salat og Bähncke.

- De to selskaber er meget lig hinanden mht. til organisation og omsætning, og har desuden komplementære mærker i porteføljen. Rieber & Søn har som Beauvais foods to produktionssteder i Danmark og har brands, som er førende i sin kategori. Det er derfor oplagt at gennemføre en fuld integration af de to virksomheder og dermed skabe ét nyt, samlet selskab, siger Tino Bendix, nyudnævnt CEO for Beauvais foods.

Fokus på mærkevarerne

Det fusionerede Beauvais foods dækker over en række mærkevarer, som alle står stærkt hos den danske forbruger. Mærkerne Beauvais, Den Gamle Fabrik, Glyngøre og Pastella har i de sidste mange år hørt under Beauvais foods, mens Rieber & Søn Danmark bringer mærkerne K-Salat og Bähncke med sig ind i det nye selskab.

- Vi er et mærkevareselskab, og det vil vi fortsat have stort fokus på at udvikle og forbedre. Fødevaremarkedet i Danmark er hårdt presset af høje produktionsomkostninger og mange afgifter samtidig med at de danske forbrugere er ekstremt prisbevidste. Men der er også stor loyalitet til mærkevarerne og det skal vi selvfølgelig værne om ved at give vores forbrugere den ekstra service, kvalitet og smagsoplevelse, som mange gerne betaler for, påpeger Tino Bendix.

Norsk ejerskab – dansk smag

Både Beauvais foods og Rieber & Søn Danmark var før integrationen en del af hver sin norske fødevarekoncern. Strategien for det nye selskab ændrer sig derfor ikke markant, men fortsætter under Orklas multilokale strategimodel. En model, der respekterer de nationale selskabers nære kendskab til de lokale forbrugeres præferencer og omsætter det til lønsom forretning.

- Vi vil fortsat have vores fokus rettet mod de danske forbrugere og udvikle produkter i tråd med den danske smag, siger Tino Bendix.

Beauvais foods, 30.04.2013

For yderligere oplysninger, kontakt:

HR- og Informationsdirektør

Elisabeth Voss