Gå til hovedindhold

Den Gamle Fabrik modtager Danish Internet Award

Den Gamle Fabrik modtager Danish Internet Award

Den Gamle Fabriks 'Fortællinger om Bærfolket' er skrevet af Lene Kaaberbøl og illustreret af Anders Walter.

Cirkusbygningen i København dannede i går aftes, 17/4, rammen om den årlige Danish Internet Award, og inden aftenen var omme kunne Den Gamle Fabrik gå hjem med en DIA i kategorien Consumer Goods. 

Danish Internet Award uddeles blandt medievirksomheder, mediebureauer, reklamebureauer, digitale bureauer og annoncører, der ofte i samarbejde står bag eksekveringen af markedsføring af virksomheder og organisationer.

Den Gamle Fabriks kampagne 'Fortællinger om Bærfolket' (bog og app) er udviklet i et samarbejde mellem flere bureauer, som også alle var vindere af kategorien Consumer Goods. De fem bureauer er Essencius, Unfold by Essencius, & Co, Ogilvy samt OMD.

Bedst i Consumer Goods

Consumer Goods kategorien er en branchekategori, og det vil sige, at Den Gamle Fabriks kampagne er vurderet til at være det bedste arbejde, der er skabt i kategorien i det forgangne år. I slutfeltet var 'Fortællinger om Bærfolket' oppe mod kampagner
fra LEGO og Nupo, men inden da var mange af de over 250 indsendte kampagner til hele uddelingen blevet sorteret fra. Der blev i alt uddelt 21 priser ved Danish Internet Award.