Orkla overtager O. Kavli i Danmark pr. 1. marts 2016

Myndighederne har givet deres godkendelse af Orkla Foods Danmarks aftale med Kavli Holding AS om at købe O. Kavli A/S, og overtagelsen får effekt fra d.d.

Hermed overtager Orkla Foods Danmark nu O. Kavli A/S 100%.

O. Kavli A/S vil blive fuldt integreret i Orkla Foods Danmark, og det forventes, at integrationen vil være fuldendt i løbet af 6 måneder.

Orkla ejer i forvejen Fun mærket i de øvrige nordiske lande, og aftalen giver hermed Orkla det fulde ejerskab af Fun i Norden.O. Kavli A/S omsatte i 2014 for 170 MDKK og har 70 medarbejdere fordelt på et kontor i Hvidovre og en fabrik i Ringkøbing. Kavlis portefølje omfatter spændende varemærker som Fun, Grønnegården, Kavli, Scoop og Blomberg’s Glögg. Orkla ejer i forvejen Fun mærket i de øvrige nordiske lande, og aftalen giver hermed Orkla det fulde ejerskab af Fun i Norden.

- Vi er glade for, at købet nu er godkendt, og vi ser frem til at påbegynde den spændende opgave med at indlemme Kavlis portefølje i Orkla Foods Danmark, siger Tino Bendix, Adm. Direktør i Orkla Foods Danmark A/S.

Orkla er en ledende leverandør af mærkevarer og konceptløsninger til dagligevare-, storhusholdnings- og bagerimarkedet i Norden, Baltikum og udvalgte markeder i Centraleuropa og Indien. Orkla er noteret på Oslo Børs og har hovedkontor i Oslo. Koncernen havde i 2015 en omsætning på ca. 32 mia. NOK og havde ved årsskiftet 14.670 ansatte.

Oslo, 01.03.2016

Tlf.: +47 928 45 828