Pastella Grøntsagsbånd vinder Årets Lancering 2015!

Det var med stor stolthed, at CEO i Orkla Foods Danmark, Tino Bendix, i går kunne gå på podiet ved Dagligvareleverandørernes Årstræf og modtage prisen for Årets Lancering 2015 for Pastella Grøntsagsbånd.

Pastella Grøntsagsbånd vandt prisen blandt 5 nominerede for at have formået at vækste pastakategorien, opnået flotte markedsandele og for at have gjort det med en god portion innovation og med blik for et ‘hul i markedet’.

Prisen blev overrakt af analysebureauet Nielsen, som tidligere på året har offentliggjort 5 stærke nominerede lanceringer. Grøntsagsbåndene var dermed oppe mod et stærkt felt i form af Dr. Oetker Pizzaburger, Knorr Snack Pot fra Unilever, Kohberg aktiv proteinbrød og -boller, samt Peter Larsen Iskaffe Caffe Latte.

Så det var en stolt direktør, der kunne modtage prisen på vegne af OFD og teamet omkring Pastella Grøntsagsbånd.

– Vi er både glade og ydmyge over kåringen. Det er ufattelig vanskeligt og krævende at ændre forbrugernes måde at tænke på, men vi har oplevet, at vores kunder i dagligvarehandelen var med os fra starten, sagde Tino Bendix ved overrækkelsen.

Pastella Grøntsagsbånd findes i fire varianter: blomkål, gulerod og broccoli/ærter og rodfrugter. I september 2015 blev serien lanceret i Norge under varemærket TORO, hvor den er faldet i god smag hos Nordmændene. Grøntsagsbåndene sælges desuden i Sverige, Finland, Island, Baltikum, England og Holland. De sælges primært under mærkerne Pastella og Pasta Delizia, og alt produceres på pastafabrikken i Skovlund.